سامانه اتوماسیون سازی فرآیندهای قطار در شرکت حمل و نقل نورالرضا راه اندازی شد

تاریخ انتشار:
۰۸ شهریور ۱۴۰۱
IMG_18200

سامانه اتوماسیون سازی فرآیندهای قطار (افق) صبح امروز در شرکت حمل و نقل نورالرضا با حضور دکتر ارسلان فتحی پور و دکتر محمد درگاهی همزمان با هفته دولت رونمایی شد.

به گزارش گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان، این سامانه برای اولین بار در صنعت حمل و نقل ریلی مسافری کشور، با نام اختصاری “سامانه افق” به جهت ارائه خدمات بهتر و با کیفیت هرچه بیشتر به مسافرین در شرکت حمل و نقل ریلی نور الرضا طراحی و تولید شده است.

صدور تمامی انواع قبوض بین راهی توسط تبلت پوز، قیمت گذاری بلیت های بین راهی طبق محاسبات سیستم فروش سراسری راه آهن، محاسبه اتوماتیک بهای قبوض بین راهی بر مبنای کیلومتراژ بین ایستگاه ها، محاسبه مجزا قیمت پذیرایی بر روی بلیت های صادره، تهیه گزارشات قبوض به صورت روزانه در داشبورد های آنلاین و مقایسه سرمهمانداران و مسیر های مختلف و اتخاذ تصمیمات بر مبنای آن از جمله ویژگی های این سامانه است.

گفتنی است کوتاه و سریع شدن فرآیند صدور قبوض (بیمه، بار، جرایم، ما به تفاوت و …)، صدور فاکتور و قبض رسمی جهت استنادات قانونی(بیمه، مالیات و …)، رعایت عدالت در تعیین بهای بلیت (قبض) بین راهی برای مسافرین، سهولت رسیدگی و نظارت بر امور مالی قطارها، احترام به حقوق مسافر و قانونی سازی کلیه روال دریافت و پرداخت وجه، ارائه گزارشات آنلاین از کلیه امور مالی قطارها برای بهبود کیفیت و در نهایت صرفه جویی در کارو زمان از جمله مزیتهای صدور قبض و  ارائه به مسافرین به همراه ثبت اطلاعات مربوطه برای استناد امور بیمه ای و کنترل و نظارت بر مسافرین  است.

بر اساس این سامانه می توان تمام فعالیتها و ارایه خدماتی که در سیر انجام می شود را کنترل و مدیریت کرد که  از جمله آن می توان به اعمال سیاست های شرکت(قیمت ها، مامورین، پذیرایی و …) به صورت متمرکز و لحظه ای، ثبت ریز اطلاعات گراف میهمانان جهت ارائه خدمات بهتر به صورت اختصاصی، مدیریت بر صندلی های قطار و ارائه بهترین پیشنهاد برای جابجایی افراد، ارائه اطلاعات جامع در قطار برای اتخاذ تصمیمات و ارائه خدمات مناسب در قطار، مستند سازی و ثبت اطلاعات برای بهبود خدمات و اتخاذ تصمیما و جمع بندی کلیه وقایع قطار در پایان سیر به همراه ارائه گزارش اشاره کرد.

همچنین اعمال و نظارت بر سیاست های اجرایی در قطار، اعمال نظر لحظه ای و کاهش بروکراسی، تعیین ماهیت هر صندلی و ارتباطات آن ها برای مدیریت بر صندلی ها و جابجایی های احتمالی به صورت هوشمند، کوتاه شدن مدت زمان کنترل بلیت و ثبت اطلاعات مسافرین هنگام ورود به قطار و ثبت اطلاعات مسافرین دارای بیماری های خاص و ناتوان  و کم توان جسمی جهت ارائه خدمات خاص (ویلچر و …) وکوتاه شدن فرآیند کنترل بلیت توسط رئیس قطار جهت آسایش هرچه بیشتر مسافرین از جمله مزایای ثبت ریز اطلاعات مسافرین محترم به همراه جزئیات شاخصه های ایشان جهت مدیریت بر صندلی های قطار و ارائه خدمات اختصاصی به مسافران خاص در این سامانه می باشد.

شایان ذکر است در این سامانه کارکنان و پیمانکاران از طریق جمع بندی نظر سنجی ها به صورت دایمی مورد پایش قرار می گیرند.

در این سامانه همچنین رستوران قطار به صورت دایم مدیریت و کنترل می شود که کاهش زمان رسیدگی به اسناد رستوران، سهولت در توزیع و ثبت غذا ها، دریافت درآمد لحظه ای رستوران و قابلیت برنامه ریزی برای غذا های دریافتی از جمله مزایای آن می باشد./ 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

1139707b-92a0-4c07-a18a-a542065d3edc

حضور برجسته هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان در ششمین نمایشگاه صنعت حمل‌ونقل و لجستیک

_MG_1604

برگزاری نخستین جلسه شورای مدیران ستادی هلدینگ توسعه ترابر با تأکید بر تحول و هم‌افزایی

شورای مدیران

در جلسه شورای مدیران مطرح شد: برنامه جهش به سمت لجستیک هوشمند و توسعه پرتفوی شرکتهای تابعه

11zon_cropped

دکتر میربلوکی سرپرست شرکت فارسیسان آسیا شد

تیتان کاور copy

تقدیر از کارکنان شرکت تیتان مارین کیش برای فعالیت در زمان جنگ تحمیلی/نسخه نویسی برای وصول مطالبات